Ziekenhuis - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Inge Erp - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Inge Erp - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 November 2014 | Nepal, Bharatpur

Namasté!
Wauw, wat een goede eerste week in het ziekenhuis! De eerste twee dagen waren lastig maar gisteren en zeker vandaag waren heel leuk. Maandag, dinsdag en woensdag heb ik meegelopen op pediatrie. Daar mochten we meekijken met de verplegers en dokters, de patiëntendocumenten bekijken en heb ik de bloeddruk gemeten. Het was in het begin heel lastig aangezien mensen in de Nepalese cultuur heel afwachtend zijn en zichzelf bijvoorbeeld bijna nooit voorstellen of andere mensen aan je voorstellen. Daarom praatten de verplegers en dokters in het begin nauwelijks tegen me. Wanneer ik echter zelf vragen ging stellen waren ze wel heel vriendelijk en de meeste waren ook bereidt om meer te vertellen over de patiënten en de ziektes.Woensdag heb ik meegekeken met de vaccinaties van de nieuw geboren baby's. Dit was ook heel leuk om te zien! Vandaag ging ik voor het eerst samen met een andere vrijwilliger naar een andere afdeling, de 'OT' (operation theatre). Hier hebben we meegekeken met twee operaties. Bij de eerste operatie werd de galblaas bij de patiënt verwijdert vanwege galstenen door middel van een endoscopie. Hierbij werden een aantal sneetjes gemaakt in de buik en daar werd vervolgens een camera in geplaatst en in de andere sneetjes gingen de instrumenten. Op een scherm konden we dan meekijken met de operatie. De tweede operatie was een keizersnede en dit was heel indrukwekkend om te zien! Ze sneden met grof geweld de buik open en trokken vervolgens met behulp van een tang de baby uit de buik. Morgen vertrek ik met 7 andere vrijwilligers naar Lumbini, de geboorteplaats van Boeddha, om daar het weekend te verblijven. Zondag kom ik dan terug en maandag vertrek ik weer om een week te gaan trekken in de bergen met 3 andere vrijwilligers! Hier kijk ik heel erg naar uit!

  • 06 November 2014 - 15:12

    Sanne:

    Aah kitje, klinkt allemaal zoo leuk!
    En nu even lekker 1,5 week 'vakantie'. haha prima voor elkaar hoor!
    Veel plezier lieverd, we gaan proberen te skypen!!

  • 06 November 2014 - 15:15

    Louise:

    Heeeeel cool ing!! We moeten snel even facetimen hoor binnenkort!

  • 06 November 2014 - 15:59

    Ine:

    Leuke ziekenhuis ervaringen!
    Veel plezier de komende week.
    Ik verwacht veel prachtige foto's.

  • 06 November 2014 - 22:44

    Yvonne Stouthamer:

    Wauw, Inge wat een gave ervaringen. Leuk dat je in de bergen gaat wandelen. Hebben we je toch enthousiast gemaakt tijdens de Alpen vakantie! Veel plezier.

  • 07 November 2014 - 14:46

    Hans Stouthamer:

    Hi Inge,
    ik krijg het gevoel dat je avontuur steeds mooier wordt. Grof geweld in de OK en dit afwisselen met leuke uitstapjes, dit zijn fantastische ervaringen en herinneringen waar je later met een goed gevoel op terug kunt kijken. Heel veel plezier in de bergen en ik ben nu al benieuwd naar je verslag van je bergwandeltocht.

  • 09 November 2014 - 14:47

    Cecile:

    Ingie, niet struikelen op de berg he! Kissie

  • 12 November 2014 - 19:08

    Opa En Oma:

    Hoi Inge, veel plezier, geniet er maar lekker van. We denken veel aan je. Liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4529

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 21 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: