Meekijken met de chirurg! - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Inge Erp - WaarBenJij.nu Meekijken met de chirurg! - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Inge Erp - WaarBenJij.nu

Meekijken met de chirurg!

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 December 2014 | Nepal, Bharatpur

Zoals ik vertelde mocht ik deze week dus meekijken met de operaties in het ziekenhuis! Ik heb heel veel verschillende operaties gezien zoals een aantal keizersnedes, verwijdering van de appendix en galblaas, wortelkanaalbehandeling, een operatie aan de slokdarm en een aantal orthopedische operaties waarbij ze metalen platen rondom de gebroken botten schroefden. Vooral de orthopedische operaties waren heel bijzonder om te zien omdat het met veel geweld gaat. Woensdag ben ik met een andere Nederlandse vrijwilliger meegegaan naar een huis voor gehandicapten kinderen. Dit was ook indrukwekkend om een keertje mee te maken. Wij hadden voornamelijk de taak om te spelen met de kinderen en tijdens de lunch moesten we de kinderen ook eten geven. Ik merkte al gauw dat je heeel veel geduld moet hebben in de omgang met de kinderen en dat is niet een van mijn sterkste punten. Het was dus een goede ervaring maar ik was ook wel blij toen de dag weer over was, haha! Vandaag ben ik weer naar 'English Club' geweest. Zoals ik in mijn vorige blog vertelde is dit een activiteit die iedere vrijdag door Projects Abroad wordt georganiseerd waarbij we naar een weeshuis gaan en daar gaan zingen, dansen, lezen en spelletjes spelen met de kinderen. Het was opnieuw zo leuk om te zien hoe vrolijk de meisjes werden van ons! Dit weekend ga ik naar het 'Chitwan National Park' om wilde dieren te spotten samen met mijn ouders, die voor 2 weekjes ook in Nepal zijn! Morgen komen ze naar Bharatpur en blijven dan ook een nachtje slapen in mijn gastgezin! Mijn hostmoeder was helemaal enthousiast en had besloten dat ze heel veel verschillende gerechten gaat maken voor mijn ouders, dus mag ik haar morgen natuurlijk de hele dag helpen met koken! Nu ga ik dus lekker slapen want morgen wordt een drukke dag!

Subha ratri! (Oftewel Good Night)

  • 12 December 2014 - 16:19

    Yvonne Stouthamer:

    Hey Inge,

    Kom je toch aardig in de buurt van Medicijnen! Leuk dat je zo veel verschillende operaties mocht mee kijken. Lijkt me heel bijzonder. Geen geduld met kids is inderdaad lastig als je er de hele dag bij bent, in ieder geval iets ontdekt dat je NIET wilt doen later! Verl plezier met het spotten van wildlife en met je ouders. Doe ze de groeten. X Yvonne.

  • 12 December 2014 - 16:29

    Ine:

    Leuk inge!
    Kijk er naar uit om je gastgezin te ontmoeten en jou natuurlijk weer te zien. Nog een nachtje slapen. Xxx

  • 12 December 2014 - 16:34

    Ine:

    Trouwees: Goed opletten bij het koken.
    Kun je thuis voortaan ook Nepalees koken voor ons. Is heerlijk!

  • 12 December 2014 - 20:13

    Veerle:

    Zooooo gaaf ing!!! Ik ben wel een beetje heel erg jaloers hoor, al die operaties!!! Hopelijk komt dan binnenkort eindelijk het moment dat we allebei tijd hebben om te skypen en je stroom niet net uitgevallen is haha. Kus!!

  • 18 December 2014 - 08:10

    Hans:

    Hoi Inge, gaaf hoor al die mooie ervaringen die je in Nepal op doet. Geduld, da's een mooie eigenschap en volgens mij heb je dat wel. Want je vindt de english club, met bezoek aan weeskinderen, helemaal leuk en je schrijft ook dat je het bezoek, een dag later aan een ander weeshuis ook leuk vond. Daar heb je blijkbaar wel geduld om ongedwongen iets met kinderen te doen. Ik vind je blogs super leuk, en ik ben nu al nieuwsgierig naar je volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4528

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 21 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: