Chitwan National Park - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Inge Erp - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Inge Erp - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 December 2014 | Nepal, Bharatpur

Namaste!
Zaterdag kwamen dus eindelijk mijn ouders aan bij mijn gastgezin. Mijn hostmoeder was de hele dag bezig geweest met dingetjes voor te bereiden in de keuken dus vanaf dat mijn ouders er waren tot we die dag gingen slapen hadden we alleen maar gegeten en gekletst, haha! Toen we het avondeten voorgeschoteld krijgen zaten we eigenlijk al propvol, maar we konden het natuurlijk niet weigeren. Mijn gastgezin vond het helemaal geweldig dat mijn ouders er waren en voor mijn ouders en mij was het natuurlijk ook super leuk! Na een korte nachtrust ging ik met mijn ouders vroeg op pad naar 'Chitwan National Park'. Gelukkig was het maar 20 minuutjes rijden met de lokale bus vanaf mijn gastgezin! Na de lunch deden we eerst een jeep safari. Dit was een 4 uur durende rit met een jeep door de jungle om zo veel mogelijk dieren te spotten. Helaas werkte het weer niet echt mee (er was REGEN voor de allereerste keer dat ik hier in Nepal ben) en daardoor konden we ook niet heel veel dieren zien. Gelukkig hadden we op het einde van de jeep safari nog wel van heeel dichtbij een neushoorn gezien! De jeep moest zelfs wegrijden omdat de chaffeur bang was dat de neushoorn de jeep ging aanvallen! Ook hadden we heel veel krokodillen gezien en wat hertjes. 'S avonds was er vervolgens een cultureel programma waarbij ze allemaal verschillende traditionele Nepaleese dansen uitvoerden met onder andere stokken en vuur. Dit was ook heel indrukwekkend om te zien! De volgende ochtend stond het olifantenrijden op het programma! Hierbij zaten we in een bakje op de rug van de olifant en gingen we anderhalf uur door de jungle lopen. Tijdens deze tocht hadden we opnieuw een neushoorn gezien maar jammer genoeg opnieuw de tijger niet gespot.. Na de tocht gingen we weer met de bus terug naar Bharatpur waar ik mijn ouders het ziekenhuis waar ik werk liet zien. Daarna waren we ook nog naar de school waar mijn hostmoeder lesgeeft geweest! Dit was zoo leuk om mee te maken!! De kinderen waren allemaal zo enthousiast en gingen liedjes voor ons zingen. Zelfs de directeur kwam even uit zijn kamertje om te vertellen hoe leuk hij het vond dat wij zijn school kwamen bezoeken. Wat was dat een leuke ervaring! Dinsdagochtend gingen mijn ouders jammer genoeg weer door naar Lumbini en bleef ik achter bij mijn gastgezin. De rest van de week ben ik weer terug naar het ziekenhuis geweest, opnieuw op de afdeling OT. Hier had ik weer een aantal indrukwekkende operaties gezien waaronder een huidtransplantatie. Morgen vertrek ik met 8 andere vrijwilligers naar Bandipur, een rustig stadje op 3 uur afstand van Bharatpur. Ik ben benieuwd!

  • 19 December 2014 - 14:26

    Louise:

    Super leuk om te lezen ing! We moeten snel weer een keertje skypen

  • 19 December 2014 - 14:34

    Ine:

    Het was super om te zien hoe goed je het naar je zin hebt bij je gastgezin. Ze Zijn dan ook allemaal geweldig aardig.

    Veel plezier komend weekend. Xxx

  • 19 December 2014 - 15:53

    Sanne:

    Jaloerssssss, Stef en ik maar op het huis passen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4522

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 21 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Nepal

Landen bezocht: